Onze missie en visie

‘In de Kersentuin komt ieder kind tot bloei’

Onze missie

Onze missie is dat alle kinderen met een goedgevulde rugzak de basisschool verlaten. Wij doen dat door de kinderen binnen hun individuele mogelijkheden en in samenwerking met de ouders en onze partners de benodigde kennis, vaardigheden en attituden bij te brengen.

Onze visie

Dit zijn wij. Professioneel
Het kind staat centraal op De Kersentuin. We volgen het kind om er zo het beste uit te halen. We werken vanuit een  doorgaande lijn, zodat de ontwikkeling van het kind optimaal verloopt. Als kindcentrum blijven wij ons voortdurend ontwikkelen. We streven naar het optimaal gebruik maken van deze kennis en elkaars kwaliteiten.

Dit zijn wij. Betrokken
Onderwijs en opvoeding gaan hand in hand samen. We kijken samen met ouders, kinderen en externe partners naar wat het beste is voor de ontwikkeling van het kind. We zijn hiervoor steeds met elkaar in gesprek. Hierbij gaan we uit van kansen. We zijn trots op wat de kinderen bereiken en delen dit met anderen.

Dit zijn wij. Samenwerkend
Medewerkers, ouders en kinderen zijn samen verantwoordelijk. Samen denken we en praten mee over de ontwikkeling van het kindcentrum. Partners vanuit verschillende disciplines stemmen af om de ontwikkeling van kinderen te optimaliseren.

Als het gaat om samenwerking van de leerlingen stimuleren we kinderen om van en met elkaar te leren.

Dit zijn wij. Toegankelijk
Wij dagen kinderen uit om hun kennis, houding en vaardigheden te ontwikkelen. Dat betekent dat het kind inzicht krijgt in wat het kan, wil en moet leren.

Het kindcentrum is laagdrempelig. Medewerkers zijn makkelijk aanspreekbaar, zowel formeel als informeel. We nemen kinderen en ouders serieus. We gebruiken een ouderportal om samen met ouders het kind te volgen.

Dit zijn wij. Innovatief
Er is een goede balans tussen het ‘nu’ en de ’toekomst’. De kinderen worden voorbereid op de wereld van later. We maken ze zelfstandig en verantwoordelijk. Door kinderen te volgen, kunnen we steeds de juiste keuzes maken in leerstof en de nieuwste werkwijzen om het beste uit het kind te halen.